Dyzelinių variklių remontas
Atnaujinta: 2023-06-13

Pastaruoju metu vis dažniau galima išgirsti kalbų apie ateinančią elektromobilių ir prasidėjusią hibridinių automobilių erą, tačiau mūsų krašte šios kalbos taip ir lieka kalbomis. Taip, hibridinių modelių keliuose jau galima sutikti, ir gan dažnai. Tačiau jie dar nėra taisyklė ir automobiliai su dizeliniu varikliu tikrai važinės mūsų keliais. Apie elektromobilius kol kas galima tik svajoti. Tad, nors vienas komercinių automobilių gamintojas parodoje ir pristatė elektrinį komercinį autobusiuką, absoliučią daugumą Lietuvos komercinio transporto sudaro automobiliai su dyzeliniais vidaus degimo varikliais.

Tai visiškai suprantama, nes dyzelinas vis dar yra pigesnis už benziną, dyzeliniai varikliai galingesni ir ekonomiškesni. Tiesa, ekonomiškesni tik tada, kai yra pilamas kokybiškas kuras, o variklis - tinkamai prižiūrimas. Priešingu atveju bandymas sutaupyti vėliau perauga į dideles dyzelinių variklių remonto sąskaitas.

Ką reikia daryti, norint to išvengti? Laiku keisti tepalą, oro filtrą, profilaktiškai atlikti dyzelinio variklio patikrą, pilti tik standartus atitinkantį dyzeliną. Jeigu abejojate įsigyto kuro kokybe, naudokite specialius variklį tausojančius priedus, kurie apsaugo variklį, valo susikaupusius suodžius ir taip pailgina jo tarnavimo laiką.

Netinkamai eksploatuojant variklį, gali pasireikšti patys įvairiausi gedimai. Dėl seno aušinimo skysčio ar jo trūkumo gali perkaisti variklio galvutė. Perkaitinta ji deformuojasi, gali įtrūkti. Nuraminti galėtų nebent tai, kad galvutė perkaista lėtai, todėl, nuolat stebint automobilį, tai galima pastebėti. Naujesniuose automobiliuose matuojama iš variklio galvutės ištekančio skysčio temperatūra. Jeigu davikliai užfiksuoja, kad ji viršija +100 C, laikas sunerimti.

Prastas kuras ne tik užkemša kuro purkštukus, bet gadina ir variklį. Dėl laiku nepakeisto filtro didėja variklio dūmingumas. Purkštukai gali užsikimšti, kartais, kai purvas užkemša purškimo angas, gali nutrūkti visas purškiamasis paviršius. Taip pat gali sueižėti purkštuvų paviršius (tai dažniausia pasitaiko senuose automobiliuose) arba prasidėti cheminė purkštuvo korozija.

Sustiprėjus variklio vibracijai, gali lūžti alkūninis velenas. Pastarasis gedimas nedažnas, bet pasitaiko.

Jeigu variklis sunkiai vedasi, užvestas gesta, dirba netolygiai arba neužsiveda, o užvedus girdisi pašaliniai triukšmai, smarkiai didėja dūmingumas, dažniausia tai ženklas, kad laukia didesnis ar mažesnis remontas. Bene didžiausias sunkumas tas, kad, norint tiksliai nustatyti variklio gedimą, jį tenka išimti iš automobilio, išardyti ir remontuoti. Šis procesas nėra paprastas ir greitas, tad nenustebkite, kad servise automobilį kuriam laikui teks palikti.

Žinoma, jei turite visus reikiamus įrankius ir keltuvą, galite mėginti padaryti savo garaže, tačiau primename, kad kuo automobilis naujesnis, tuo daugiau ir modernios įrangos jo remontui reikia. Abejotina, kad tiek savo garaže turėsite jūs, ar „garažinis" meistriukas, tad šiuo atveju verčiau nerizikuoti ir kreiptis į specialistus, kurie ne tik turi reikiamą įrangą, bet ir suteikia darbui garantiją.

Išėmus variklį, jį apžiūrėjus ir nustačius problemos priežastį, prasideda dyzelinio variklio remontas. Priklausomai nuo gedimo tipo, gali tekti restauruoti variklio bloką. Tokiu atveju teks atstatyti jo geometriją. Kaip jau minėjome, jeigu variklis buvo perkaitęs, tikėtina, cilindrų galvutė bus deformuota.

Tiesa, jeigu reikia remontuoti tik variklio galvutę, dažniausiai viso variklio išimti nereikia. Nuimama ir apžiūrima tik pati cilindrų bloko galvutė. Šiuo atveju ypatingas dėmesys turi būti skiriamas vožtuvų įvorių būklei. Jeigu įvorės per daug laisvos, jas būtina keisti naujomis. Vožtuvai valomi, šlifuojami, atstatoma jų geometrija. Surenkant variklį būtina teisingai sureguliuoti vožtuvų išmetimo ir įsiurbimo tarpelius.

Aukštos temperatūros gali pažeisti ir vožtuvų lizdus. Pastarieji įkaitę išsiplečia, o aušdami traukiasi, prarandą kontaktą su galvute ir iškritę gali apgadinti kitas variklio dalis. Jei variklio galvutė buvo perkaitinta, nusiteikite, kad ją teks keisti arba brangiai remontuoti.

Sulūžęs alkūninis velenas keičiamas nauju, tikrinami variklio stūmokliai. Pastebėjus deformuotus ar labai subraižytus stūmoklius, juos taip pat reikia keisti. Montuojant stūmoklius būtina atsiminti, kad yra kairės ir dešinės pusės stūmokliai, tad jų sumaišyti negalima.

Naują alkūninį veleną prieš montuojant rekomenduotina patikrinti (jo geometriją) ir nupoliruoti, nes tai užtikrina geresnį slydimą ir patvarumą, be to, būtina tinkamai sumontuoti.

Jeigu dėl vienų ar kitų priežasčių teko ardyti variklį, galima patikrinti purkštukų būklę. Tai galima padaryti specialiame stende. Purkštukai turi atitikti visus nustatytus dydžius visuose sūkių diapazonuose. Reikalas tas, kad ilgai dirbančių dyzelinių variklių purkštukų įsukimo vietose laikui bėgant sumažėja sandarumas, tad į variklio galvutę veržiasi šalutiniai degimo produktai ir ją gadina.

Kadangi purkštuvą sudaro daug dalių: purkštukas, korpusas, antgalis, adata ir kt., paprastai užtenka pakeisti tik konkrečią susidėvėjusią dalį. Visas purkštuvas keičiamas tada, kai ant jo korpuso pastebimi įtrūkimai arba yra susidėvėjusios visos detalės ir keisti reiktų jas visas.

Pakeitus senas dalis, purkštukus, jeigu automobilis iš naujesnių ir su borto kompiuteriu, vėl reikia patikrinti minėtame stende, kuris sukurs specialų kodą. Vėliau tą kodą reiks suvesti į automobilio kompiuterį, kad šis priimtų sutvarkytus purkštukus.

dyzelinio variklio remontas

Atrodytų, smulkmena, bet surenkant variklį būtina naudoti ir naujus varžtus, nes senieji bus deformuoti ir neatliks savo funkcijos.

Dėl tos pačios priežasties rekomenduotina senąjį paskirstymo diržo įtempiklį ir patį diržą pakeisti. Į klausimą, o kiek laikys senoji detalė, tiksliai atsakyti negalės niekas. Nerasite serviso, kuriame meistrai būtų linkę prisiimti atsakomybę ir montuoti senas detales, nes montuojant seną diržą atsiranda pavojus, kad nutrūkęs jis gali sulankstyti vožtuvus. Dideli nemalonumai laukia ir tuo atveju, jei užstrigs senas įtempiklis. Atminkite, kad gedimai šiame mazge gali tapti net variklio cilindrų bloko galvutės remonto priežastimi.

Reiktų nepagailėti pinigų ir įsigyti naują aušinimo siurblį. Taip pat reiktų patikrinti, kad siurblio tarpinė būtų ne popierinė, o tai pastaruoju metu dažnai pasitaiko, o metalinė. Tiek aušinimo siurblio, tiek turbinos tarpinės yra vienkartinės, tad kartą jas nuėmus vis tiek teks dėti naujas, tačiau tik metalinės tvirtai priglunda ir užtikrina ilgalaikį sandarumą.

Beje, jeigu variklis turėjo turbiną, pastarąją taip pat būtina patikrinti. Namų sąlygomis to padaryti nepavyks, tad nusiteikite, kad teks kreiptis į specialistus.

Prieš variklį surenkant būtina nuvalyti visas detales, kad neliktų tepalo dėmių, suodžių ir pan.

Atlikus visas minėtas procedūras, variklis surenkamas, įstatomas į vietą, sujungiami visi reikiami laidai, supilami techniniai skysčiai. Tik po šito įjungiamas diagnostinis prietaisais, nutrinamos visos senos klaidos, užprogramuojama iš naujo ir tik tada variklį galima bandyti užvesti. Jei viskas buvo atlikta tinkamai, jis užsives, dirbs tolygiai, nebus girdėti pašalinių garsų, automobilio dūmingumas neviršys normų.

 

 

Straipsnis parengtas bendradarbiaujant su specialistais

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Nauji traktoriai

Naujo traktoriaus charakteristikos. Kaip išsirinkti naują traktorių, kokios inovacijos pagerino šiuolaikinių traktorių eksploatavimą

Automobilio Chip tuning. Griauname mitus

Vienas pagrindinių būdų pakelti variklio galią bei sumažinti kuro sąnaudas yra Chip tuning – vadinamasis čipavimas.

Žvakės, priverčiančios veikti variklius

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės skiriasi, tačiau be kokybiško jų darbo sunku būtų užkurti ar eksploatuoti automobilį. \ \

Automobilių vidaus degimo varikliai – benzininiai ir dyzeliniai

Dažniausiai automobiliuose vis dar sutinkami benzininiai arba dyzeliniai varikliai...

Tarptautinė konferencija – Baltijos „Žaliojo greitkelio“ infrastruktūros plėtra

Vakar, balandžio 28 d., Klaipėdoje įvyko tarptautinė konferencija, kurioje buvo ...

Automobilinės antenos – tik puošia ar ir naudingos?

Vieni automobilių antenas montuojasi, nes jos, esą, puošia automobilį. Kiti jų nepastebi, kol kur nors neužkabina.

„Tuning World Bodensee 2009“.

Skaitytojo reportažas iš Vokietijoje vykusios parodos

Bekontaktiniai infraraudonųjų spindulių termometrai

Bekontaktiniai infraraudonųjų spindulių termometrai - greitos ir patikimos automobilių diagnostikos prietaisai \

Kauno autodienos 2008

Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: